تخت بیمارستانی ساده

 تخت بیمارستانی ساده تختی است با انعطاف پذیری بیشتر, که برای استفاده  در منازل برای عزیزان و بیماران کاربرد دارد. و موقعیت های قرارگیری بدن یک بیمار را به شکلی که تنظیم شیب سر و پا و در بعضی موارد, ارتفاع  باشد را امکان پذیر میسازد . با توجه به فرایند انتخاب مناسب  یک تخت بیمارستانی که بعضاً به ظاهر پیچیده و سخت به نظر می رسد.تخت های بیمارستانی به دو دسته ,تختهای مکانیکی یا هندل دار و تخت های برقی تقسیم بندی می گردد . در تخت های بیمارستانی مکانیکی تغییر حالات و موقعیت یک تخت توسط اهرم که در قسمت پایین شاسی تخت قراردارد انجام پذیر است . تخت های مکانیکی از لحاظ رویه طرح به دو دسته رویه توری و رویه ABS تقسیم می شوند.  

 تخت مکانیکی برای بیمارانی مناسب میباشد که نیاز به  تنظیم مکرر وتغییر بیش از حد به موقعیت قرارگیری بدنی ندارند . از طرفی چون دسترسی بیمار به اهرم امکان پذیری نیست , به ویژه زمانی که تحرک کمتری بیمار دارد نیاز به همراه بیمار بیشتر احساس میشود . از طرفی اگر بیمار وزن بالایی داشته باشد و همراه وی نیز, از لحاظ قدرت بدنی کمتری برخوردار باشد ,بالطبع مشکلات عدیده ای را به دنبال خواهد داشت.  در این صورت انتخاب یک تخت برقی می تواند راه حلی برای این مشکل باشد .

تخت بستری بیمارستانی خانگی ساده در سه مدل تخت یک شکن اهرم دار , تخت دو شکن اهرم دار ,تخت سه شکن اهرم دار طراحی و تولید می گردد , که بنا به سلیقه و شرایط بیمار یکی را انتخاب و خرید می‌نماید . در خصوص تعداد موقعیت های شکن تخت می توان گفت که ایجاد شرایط بیمار برای موقعیت زیر سر و زیر پا نشان دهنده انتخاب تخت تک اهرمه و یا دو اهرم است.  از طرفی انتخاب رویه توری تخت باعث ایجاد عبور هوای زیر بیمار شده که نتیجه آن می تواند تا حدی از زخم بستر جلوگیری کند.  

مشخصات فنی تخت بیمارستانی :

ابعاد تخت بطول ۱۹۰ سانتیمتر و عرض حدود ۹۰ سانتیمتر و ارتفاع حدود ۶۰ سانتی متر

دارای حفاظ یا بدساید جهت جلوگیری از افتادن بیمار

چرخ ۱۲۵ روان و قدرتمند با تحمل وزن بالا

انواع تخت های بیمارستانی :

۱- تخت های بیمارستانی مکانیکی:این تخت ها ساده ترین نوع تخت های بیمارستانی هستند و برای تنظیم ارتفاع و سر و پای تخت می بایست , بوسیله اهرم تنظیم کرد.

۲- تخت های بیمارستانی نیمه الکترونیک: در این نوع تخت ها تنظیم ارتفاع تخت به صورت اهرمی است اما تنظیم سری و پای تخت  با استفاده از موتور و جک برقی انجام می گیرد.

۳- تخت های بیمارستانی الکترونیکی (فول) : در این تخت ها تنظیم ارتفاع کلی تخت به همراه تنظیمات سر و پای تخت به صورت اتوماتیک و برقی  انجام می گیرد.

 

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir