مکانیزم تخت هوشمند بیمارستانی

  طرح تخت هوشمند بیمارستانی  :

تغییرات دنیا چیزی است که سال به سال با سرعت بیشتری رخ می دهد و هر ساله شاهدیم که سبک زندگی عوض می شود. محصولات جدید و مدرن به سرعت می آیند و می روند و هیچ چیز برای مدت طولانی باقی نمی ماند. نمونه بارز آن طرح تخت هوشمند بیمارستانی است . اما آیا تابحال با خود فکر کرده اید که چه زمانی ربات ها مانند یخچال و ماشین لباسشویی به جزیی معمولی و جدایی ناپذیر از خانه های ما تبدیل می شوند؟

 از منظر کسب‌وکار، اختراع را می‌توان محصول، فرآیند اجرا یا راهی برای انجام کاری دانست که تا پیش از این هرگز وجود نداشته است. چیزی که پیش از این ساخته نشده و یا فرآیندی که برای ایجاد چیزهای جدیدی که قبل از این وجود نداشته، مورد استفاده قرار می‌گیرد . بر اساس این تعریف، چیزهایی که تازه طراحی و یا خلق شده‌اند و هرگونه فعالیتی که به طراحی و خلق مرتبط با آن‌ها منتهی می‌شود، می‌تواند با عنوان اختراع مطرح گردد.    

چگونه می­توانیم یک طرح را اجرا کنیم ؟

  1.  محصولت رو تصور و ثبت کن.
  2.  بهترین ایده را انتخاب کنید.
  3. درمورد اختراعتان تحقیق کنید.
  4. یک پیشینه و زمینه ی کاملی از اختراع خود را جمع آوری و نگهداری کنید.
  5.  اختراعتان را به واقعیت تبدیل کنید.
  6.  یک  نمونه اولیه درست کنید.

توضیحات طرح تخت هوشمند بیمارستانی  :

  تخت هوشمند بیمارستانی  از جمله تخت های بیمارستانی است که در بخشهای مختلف استفاده می شود . تمام اعمال طراحی شده برای این طرح به صورت کاملا مکانیزه می باشد و بدون دخالت شخص دیگری بیمار تمام نیاز خود را برطرف می کند . این تخت بسیار کاربردی و مفید است و می تواند مشکلات بسیاری را حل کند .

طرح تخت هوشمند بیمارستانی قبل از سال ۹۰ برای اولین بار مطرح شد اما به نوعی دیگر و کاربردی دیگر  و به طرح تخت بیمارستانی که مشکل دفع بیماران را حل می کند تغییر یافت . وقتی مشکلات بیماران را از نزدیک می دیدیم یک حس مسئولیتی در ما ایجاد شد  همچنین پرستارانی که در کنار ما بودند با یک حس خواهش درخواست ساخت آن را داشتند که نتیجه آن حمایت پزشکان بیمارستانی به صورت ارائه تاییدیه کتبی بود .

 عمده مزایای تخت هوشمند بیمارستانی  :

۱- بهداشتی بودن تخت : این تخت هیچ گونه آلودگی ایجاد نمی کند و مانع از کثیف شدن ملحفه و لباس بیمار می شود و احتمال آلودگی را به صفر می رساند.

 ۲-عدم نیاز به پرستار : در این طرح در واقع برای انجام دستشویی نیازی به پرستار و همراه نیست تا به بیمار کمک کند و بیمار می تواند به تنهایی همه ی اینها را انجام دهد. (این تخت به همین سبب می تواند مشکل کمبود پرسنل بیمارستان و نبود همراه را تا حدودی بر طرف کند و از میزان مسئولیت و زیادی کار آنها بکاهد.)

۳-  تسهیل در انجام عمل دفع : عمل دفع به وسیله ی این تخت به راحتی انجام می شود و بسیار آسان است برای پرستاران و همراهان هم مشکلی ایجاد نمی کند چون نیازی نیست که بیمار از جای خود بلند شود.

۴-  به صرفه بودن از نظر زمان : در این روش بیمار در کوتاه ترین زمان ممکن کار خود را انجام می دهد.

۵-  معذب نبودن بیمار: در این روش چون نیازی به پرستار نیست و بیمار می تواند تا حد امکان کار خود را انجام دهد دیگر خجالت نخواهد کشید و معذب نخواهد بود.

۶-  اقتصادی بودن : از نظر امکاناتی که این تخت ارائه می دهد و قیمتی که دارد ، بسیار اقتصادی و به صرفه است واگر به مرحله ی انبوه سازی برسد بسیار ارزان تر خواهد بود.

۷- تایید شدن توسط اساتید بیمارستانی : طی مصاحباتی که با پرسنل بیمارستان ها ، پزشکان بخش های مختلف بیمارستان ها و بیماران انجام شد ، مورد تایید کامل قرار گرفت و آن را بسیار مفید و کاربردی دانستند و تاکیید کردند که وجود چنین تختی در بیمارستان بسیار مشکل گشا خواهد بود.

۸- توانایی جدا شدن از تخت و کار گذاشتن بر روی تختهای دیگر:این تجهیزات را می توان به طور جدا گانه و کاملاً مجزا تولید کرد و در بازار عرضه کرد وکسانی که می خواهند از این امکانات برخوردار شوند می توانند آن را به طور جدا گانه تهیه و بر روی تخت های معمولی نصب و استفاده کنند و دیگر احتیاج نیست که پولی بابت تخت پرداخت کنند .

۹-  قابل استفاده در منزل:این نوع تخت فقط مخصوص بیمارستانها نیست و از این لحاظ محدودیتی ندارد و بیماران و سالمندانی که در منزل و یا در خانه سالمندان هستند می توانند از آن استفاده کنند .

۱۰-  محدودیت نداشتن در بخشهای بیمارستانی: این نوع تخت در بخشهای بیمارستانی محدودیتی ندارد و منحصر به بخش خاصی نیست و می تواند در تمام بخشهای بیمارستان مورد استفاده قرار بگیرد و بیماران سایر بخشها می توانند از آن استفاده کنند این ادعا را تاییدیه ها در بخشهای مختلف بیمارستان تصدیق می کند.

۱۱- نداشتن هیچگونه مشابه داخلی و خارجی : پس از تحقیقات بسیار و پیرو بازدید از نمایشگاههای بین المللی تجهیزات پزشکی و همچنین ثبت در اداره ثبت اختراع در یافتیم که این تخت هیچگونه مشابه خارجی وداخلی ندارد . در منابع خارج از کشور جستجو شده و همچنین محصولات تجهیزات پزشکی شرکت های قدرتمند در این صنعت بازنگری شده اما هیچگونه مشابهی رویت نشده است . 

عملکرد  تخت هوشمند بیمارستانی  :

وقتی بیمار بخواهد از این دستگاه استفاده کند فقط کافی است تا کنترل تخت را برداشته و بصورت کاملا مکانیزه تخت را به حالت نشسته در بیاورد (در صورتی که نشستن برای بیمار مشکل ساز نباشد) سپس بوسیله کنترل دربهای قسمت دستشویی کنار میرود (باز و بسته شدن دربها به صورت کنترل شده می باشد و هرگز دربها بیش از حد مجاز باز و بسته نمی شوند).

وقتی بیمار عمل دفع خود را انجام داد کلید شستشو را می فشارد که بدین وسیله هم بیمار و هم لگن کاملاً شسته شده و پاک می گردد و بعد از شستشو ماده ضد عفونی کننده به مدت ۱۰ ثانیه به صورت اتوماتیک بیمار و لگن را ضد عفونی می کند تا آلودگی را به صفر برساند .

بعد از اینکه بیمار عمل دفع را انجام داد دربها را بسته و تخت به حالت عادی بر می گردد .

لازم به ذکر است هنگامی که مخزن آب خالی شود و یا مخزن فضولات پر شود دستگاه به صورت گویا هشدار می دهد . هنگامی که مخزن فضولات پر شود دستگاه کیسه را وکیوم می کند که تا حد امکان کار را برای اطرافیان ساده کرده و همچنین محیط را برای بیمار که مستعد برای دریافت انواع میکروب ها است بهداشتی کند .

  

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir