سفلیس - راه تشخیص -درمان با طب سنتی

سفلیس چیست؟

سفلیس Syphilis نوعی بیماری آمیزشی است که از باکتری ترپونما پالیدوم ناشی می‌شود. راه اصلی انتقال سیفلیس تماس جنسی است؛ همچنین می‌تواند در دوران بارداری یا هنگام زایمان از مادر به جنین منتقل شود و منجر به سیفلیس مادرزادی گردد. در زبان فارسی این بیماری کوفت نیر نامیده می‌شود. نگرانی روز افزون در این مورد است که سفلیس احتمال انتقال ( ایدز ) را ۵-۳ برابر افزایش می دهد.

سیفلیس معمولاً با زخم‌های بدون درد روی اندام تناسلی یا در دهان یا مقعد شروع می‌شود. به این فاز عفونت اولیه گفته می‌شود. پس از این مرحله باکتری‌ها می‌توانند تا سال‌ها در بدن به صورت نهفته و غیرفعال باقی بمانند و  سال‌ها بعد دوباره فعال  شده و  موجب بیماری‌ زایی شوند. تشخیص بیماری  معمولاً  از طریق آزمایش خون انجام می‌شود؛ البته باکتری‌ها را نیز می‌توان با میکروسکوپ مشاهده کرد. سیفلیس را می‌توان به طور موثری با آنتی‌بیوتیک‌ها به خصوص با تزریق عضلانی پنی‌سیلین جی (که برای سیفلیس عصبی به صورت داخل وریدی تجویز می‌شود) یا باسفتریاکسون درمان  نمود و در مورد کسانی که حساسیت شدید به پنی‌سیلین دارند، می‌توان از داکسی سایکلین دهانی یا آزیترومایسین استفاده کرد.

پرهیز از تماس فیزیکی با شخص مبتلا و همچنین استفاده صحیح از کاندوم در کاهش خطر انتقال سیفلیس موثر است. همچنین پرهیز از استفاده موادی از قبیل نوشیدنی‌های الکلی و سایر موادی که موجب افزایش رفتارهای جنسی پرخطر می‌شوند، جهت پیشگیری از بیماری توصیه می‌شود. اگرچه در دهه ۱۹۴۰ به دنبال استفاده گسترده از پنی‌سیلین میزان ابتلا به سیفلیس کاهش چشم‌گیری داشت، اما پس از آغاز هزاره سوم در بسیاری از کشورها میزان ابتلا افزایش یافته است. در مبتلایان به سیفلیس، به دلیل وجود زخم‌هایی روی آلت تناسلی و یا لب و زبان احتمال آلودگی با ویروس HIV  در طی تماس جنسی افزایش می‌یابد.

 علائم و نشانه هاي بيماري در مرد و زن يكسان است و به سـختي قابـل تشخيص است و ۳ ماه پـس از مقاربـت جنسـي بـا افـراد آلـوده ظـاهرمي شود. سيفليس مراحل متعـددي  دارد. مراحـل اوليـه و ثانويـه بسـيارعفوني و واگير است .

سیفلیس می‌تواند در یکی از این چهار مرحله ظاهر شود:

۱- اولیه

۲- ثانویه

۳- نهفته

۴-  به صورت مادرزادی باشد  

علائم سفلیس چه چیزهایی هستند؟ 

بیماری سفلیس سه مرحله متفاوت دارد. اگر شما هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید:

۱- علائم سیفلیس در مرحله اول :

يك يـا چنـد زخـم بـدون درد در محـل ورود بـاكتري بـه بـدن ظـاهرمي شود. به طور متوسط اين زخم هـا پـس از ۲۱ روز ظـاهر مـي شـود.

ممكن است اصلاً به زخم  ها توجه نكنيد. اين زخم ها در هر جاي بـدن ممكن است ظاهرمي شوند اما عمدتاً در:

  • فرج ( لب هاي مهبلي كليتوريس و اطراف منفذ پيشابراه)
  • سرويكس ( گردن رحم ) در زنان و روي آلت تناسلي  مردان
  • اطراف مخرج و دهان در هر دو جنس

اين زخم ها بسيار واگير و مسري بوده در حتی بدون درمان نیز طی ۶ – ۲ هفتـه خود به خود بهبود می یابند اما بیماری در صورت عدم درمان بهبود نیافته و وارد فاز دوم می شود. بنابراین بسیار مهم است که هر چه سریعتر درمان انجام شود.

سیفلیس اولیه نوعاً از طریق ارتباط مستقیم جنسی با زخم‌های عفونی شخص دیگر عارض می‌شود.تقریباً ۳ تا ۹۰ روز بعد از اولین ارتباط (به طور متوسط ۲۱ روز) یک زخم پوستی که آن را شانکر می‌نامند در قسمت تماس ظاهر می‌شود این زخم معمولاً (در ۴۰٪ موارد) از نوع زخم سفت، بدون درد و خارشی بر روی پوست و دارای ظاهری تمیز و حاشیه‌هایی برجسته در اندازه‌ای بین ۰٫۳ تا ۳٫۰ سانتی‌متر است البته این زخم ممکن است هر شکلی به خود بگیرد.

در حالت معمول، این زخم از یک لکه به یک سفت‌ دانه و در نهایت به یک زخم تبدیل می‌شود. گاهی اوقات ممکن است چندین زخم در محل ظاهر شوند زمانی که این بیماری با ایدز همراه باشد ظهور چند زخم در محل رایج است. ممکن است زخم‌ها دردناک یا حساس باشند (در ۳۰٪ موارد)، و یا ممکن است در محلی خارج از اندام تناسلی ظاهر شوند (بین ۲ تا ۷٪ موارد).

عکس زخم سیفلیس

عکس زخم سیفلیس

رایج ترین محل زخم در زنان گردن رحم ، در مردان دگر جنس‌گرا آلت تناسلی (۹۹٪ موارد) و در مردانی که با مردان دیگر آمیزش می‌کنند معمولاً مقعد و راست‌روده (۳۴٪ موارد) است معمولاً غدد لنفاوی (در ۸۰٪ موارد) در اطراف محل عفونت بزرگ می‌شوند. این اتفاق هفت تا ۱۰ روز بعد از شکل‌گیری شانکر رخ می‌دهد. اگر این زخم درمان نشود ممکن است سه تا شش هفته در محل باقی بماند.

۲- علائم سفلیس در مرحله دوم:

 یک لکه پوستی با زخم قهوه ای به اندازه یک سکه کوچک نشانه مرحله مزمن سفلیس می باشد. این لکه پوستی ۶-۳ هفته بعد از ظهور شانکر در هر قسمتی از بدن ظاهر می شود. اگر چه این لکه ممکن است کل بدن را درگیر نماید، اغلب در کف دست و پا ظاهر می شود. به علت حضور باکتری فعال در زخم ها هرگونه تماس جنسی یا غیرجنسی منجر به انتشار عفونت می شود. لکه پوستی در طی چندین هفته یا ماه بهبود می یابد.

سیفلیس ثانویه تقریباً چهار تا ده هفته بعد از عفونت اولیه ظاهر می‌شود این در حالیست که بیماری ثانویه به شیوه‌های مختلفی ظاهر می‌شود و علایم آن غالباً پوست، غشاء مخاطی و غدد لنفاوی را درگیر می‌کند. ممکن است دانه‌هایی متقارن، مایل به قرمز–صورتی، بدون خارش بر روی بدن و انتهای اندام‌ها، از قبیل کف دست و پا ظاهر شوند. زخم ممکن است ماکولوپاپولار یا دانه چرکی باشد.

اگر عفونت درمان نشود مرحله ثانويه معمولاً ۳ –۲ هفته پس از ظهور زخم ها  اتفاق مي افتد.

علائم بیماری در این فاز به اشکال زیر بروز می کند.

ضایعات منتشر حتی کف دست و پا در فاز دوم سفلیس

  • ظهور جوش های سفلیس بدون خارش يا لكه هايي سراسر بدن
  • ايجاد زخم هاي زگيلي در مهبل ( واژن ) و اطـراف مقعـد درهر دو جنس
  • بيماري شبيه آنفولانزا احساس خسـتگي كـوفتگي و از دسـتدادن اشتها بـه همـراه تـورم غـدد ( تـورم غـدد ممكـن اسـت هفته ها يا ماه ها طول بكشد 
  • لكه هاي سفيد در سطح زبان يا كام
  • از دست دادن مو به صورت لكه لكه (ریزش موی سکه ای منتشر)

• از دست دادن مو به صورت لكه لكه

هنگامي كه اين علائم ظاهر مي شـود سـيفليس بسـيار واگيـر و مسـرياست . به شريك جنسي منتقل مي شود. درمان در هر زمان در حين اين دو مرحله اوليه سيفليس، عفونت را درمان مي كند. در غیر اینصورت بیماری وارد فاز بعدی شده که معمولا ممکن است تا سالها بدون علامت باقی بماند.

فاز نهفته و بدون علامت سیفلیس:

در صورت عدم درمان ، فرد وارد مرحله نهفته بیماری می شود که در این مرحله مسری نیست و علائمی نیز ندارد.

در اين مرحله هيچ علامت يا نشانه اي از عفونت نداريد. اين مرحلـه بـه وسيله آزمايشات خونی تشـخيص داده مـي شـود، اگـر درمـان نشـويد،ممكن است تا مرحله پاياني سيفليس علائمي نشان ندهيـد ودر مرحلـه آخر علايم تظاهر نمايد. این مرحله ۱۰ تا ۱۵ سال ممکن است به طول انجامد.

سیفلیس نهفته به عنوان بیماری‌ای مربوط به سرم شناسی تعریف می‌شود که عفونت بدون هیچ علائمی در آن مشاهده می‌شود. این بیماری همچنین در آمریکا یا به صورت زودرس (کمتر از ۱ سال بعد از سیفلیس ثانویه) یا دیررس (بیش از ۱ سال بعد از سیفلیس ثانویه) تعریف می‌شود انگلستان از یک دوره زمانی دو ساله برای زودرس بودن و دیررس بودن سیفلیس نهفته استفاده می‌کند. در سیفلیس زودرس ممکن است شاهد بازگشت علایم باشیم. سیفلیس نهفته دیررس بدون علائم است، و به اندازه سیفلیس نهفته زودرس واگیردار نیست.

۳- علائم سفلیس در فاز سوم و مزمن بیماری:

حدود یک سوم از افرادی که در مرحله ثانویه بیماری قرار دارند وارد مرحله پر عارضه ثالثیه می شوند. در این مرحله باکتری به ارگان هایی نظیر قلب، چشم ها، سیستم عصبی، استخوان ها، مفاصل و سایر نقاط بدن صدمه می رسانند. ممکن است این مرحله چندین سال و حتی برای دهه ها به طول بیانجامد. این مرحله از بیماری ممکن است منجر به بیماریهای مغزی، کوری و دیگر مشکلات عصبی، مشکلات قلبی و مرگ منتهی گردد.

سفلیس چگونه تشخیص داده می‌شود:

اگر فکر می‌کنید ممکن است سفلیس داشته باشید، فورا به دکتر مراجعه کنید. از شما نمونه‌ی خون خواهند گرفت و همچنین معاینه‌‌ی فیزیکی کامل انجام می‌دهند. اگر زخمی وجود داشته باشد، ممکن است پزشک از زخم نمونه بگیرد تا حضور باکتری‌های سفلیس را بررسی کند. اگر پزشک علائم عصبی مرحله‌ی سوم را در شما تشخیص دهد ممکن است نمونه‌ی مایع نخاعی بگیرد تا حضور باکتری‌های سفلیس را در آن بررسی کند. اگر باردار باشید ممکن است پزشک از شما آزمایش سفلیس بگیرد، چون ممکن است بدون اینکه بدانید باکتری در بدن حضور داشته باشد. این آزمایش اقدامی پیشگیرانه است تا جنین دچار سفلیس مادرزادی نشود. سفلیس مادرزادی می‌تواند باعث آسیب‌های زیادی در نوزاد و حتی مرگ جنین شود.

پیشگیری از سفلیس:

بهترین روش برای جلوگیری از سفلیس، ارتباط جنسی سالم است. هنگام هر گونه ارتباط جنسی از کاندوم استفاده کنید. همچنین رعایت موارد زیر می‌تواند مفید باشد:

  • هنگام ارتباط دهانی از کاندوم استفاده کنید.
  • آزمایش‌های مربوط به بیماری‌های مقاربتی را مرتب انجام دهید و با همسرتان راجع‌به نتایجش صحبت کنید.

سفلیس از راه سوزن آلوده هم منتقل می‌شود. اگر از مواد تزریقی استفاده می‌کنید، از به اشتراک گذاشتن سوزن‌ها بپرهیزید.

سفلیس اولیه و ثانویه به‌وسیله‌ی تزریق پنی‌سیلین ساده درمان می‌شود. پنی‌سیلین به‌عنوان یکی از رایج‌ترین داروها  معمولا در درمان سفلیس مؤثر است. افرادی که به پنی‌سیلین حساسیت دارند با یک آنتی‌بیوتیک دیگر مثلا دوکسی سایکلین، آزیترومایسین یا سفتریاکسون درمان می‌شوند. اگر مبتلا به نوروسفلیس باشید، دوز روزانه پنی‌سیلین را به‌صورت تزریقی دریافت می‌کنید. در این مرحله معمولا باید مدت کوتاهی در بیمارستان بستری شوید. متأسفانه آسیب حاصل از مرحله‌ی پیشرفته‌ی سفلیس بازگشت‌ناپذیر است. می‌توان باکتری را از بین برد، اما در این مرحله درمان بیشتر بر از بین بردن درد و ناراحتی تمرکز دارد.
هنگام درمان از ارتباط جنسی بپرهیزید و تا زمانی که تمام زخم‌های شما برطرف نشده و پزشک به شما اطلاع نداده است که می‌توانید دوباره ارتباط برقرار کنید، از تماس‌ جنسی خودداری کنید. اگر متأهل هستید همسر شما هم باید تحت درمان قرار گیرد و تا پایان درمان، هر دو از ارتباط جنسی بپرهیزید.

چه زمانی باید برای سفلیس آزمایش داد؟

اولین مرحله‌ی این بیماری به‌راحتی نادیده گرفته می‌شود. علائم مرحله‌ی دوم هم با علائم معمول بیماری‌های دیگر مشترک است. بنابراین حتی اگر هیچ علائمی مشاهده نمی‌کنید.

اگر جواب آزمایش مثبت بود، باید مراحل درمان را به‌طور کامل تمام کنید. مصرف آنتی‌بیوتیک را تا آخر، حتی بعد از اینکه علائم بیماری از بین رفتند، ادامه بدهید. تا زمانی که پزشک اعلام می‌کند، از رابطه‌ی جنسی خودداری کنید و برای ایدز هم آزمایش بدهید. افرادی که مبتلا به سفلیس هستند، باید شریک جنسی خود را مطلع کنند تا آنها هم تحت آزمایش و درمان قرار گیرند.

مداوا و درمان سفلیس:

سفلیس اولیه و ثانویه به‌وسیله‌ی تزریق پنی‌سیلین ساده درمان می‌شود. پنی‌سیلین به‌عنوان یکی از رایج‌ترین داروهامعمولا در درمان سفلیس مؤثر است. افرادی که به پنی‌سیلین حساسیت دارند با یک آنتی‌بیوتیک دیگر مثلا دوکسی سایکلین، آزیترومایسین یا سفتریاکسون درمان می‌شوند. اگر مبتلا به نوروسفلیس باشید، دوز روزانه پنی‌سیلین را به‌صورت تزریقی دریافت می‌کنید. در این مرحله معمولا باید مدت کوتاهی در بیمارستان بستری شوید. متأسفانه آسیب حاصل از مرحله‌ی پیشرفته‌ی سفلیس بازگشت‌ناپذیر است. می‌توان باکتری را از بین برد، اما در این مرحله درمان بیشتر بر از بین بردن درد و ناراحتی تمرکز دارد.
هنگام درمان از ارتباط جنسی بپرهیزید و تا زمانی که تمام زخم‌های شما برطرف نشده و پزشک به شما اطلاع نداده است که می‌توانید دوباره ارتباط برقرار کنید، از تماس‌ جنسی خودداری کنید. اگر متأهل هستید همسر شما هم باید تحت درمان قرار گیرد و تا پایان درمان، هر دو از ارتباط جنسی بپرهیزید.

مداوا و درمان سفلیس با طب سنتی:

۱- گیاه تخم ماه (ایشک) برگ قلبی

گیاه تخم ماه برگ قلبی درختچه‌ای بومی هند است که به عنوان «گیاه آیورودیک معجزه‌آسا» از آن یاد و برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها استفاده شده است.

مدت‌های مدیدی به عنوان درمانی طبیعی برای سیفلیس به شمار می‌رفته است. همچنین از آن برای درمان سوزاک، دیابت، سرطان، و کم خونی نیز استفاده شده است.

در سال‌های اخیر، دانشمندان بعضی از اجزاء فعال آن و عملکرد بیولوژیکی‌شان در کنترل بیماری‌ها را مورد مطالعه قرار داده‌اند.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ انجام شده است نشان می‌دهد که گیاه ایشک برگ قلبی اثرات ضد-سمی، اثرات ضد اچ‌آی‌وی، اثرات ضد سرطان، فعالیت ضد باکتریایی، ضد آرتروزی، و اثرات ضد پوکی استخوان دارد.

با آنکه برای اثبات تاثیر آن در درمان سفلیس به مطالعات و پژوهش‌های بیشتری نیاز است، اما تا کمون شواهد حاکی از آن بوده است که این گیاه می‌تواند باعث بهبودی از بیماری سفلیس شود.

شما می‌توانید با مصرف عصاره‌ی ساقه‌ی آبدارش سه بار در روز و به مدت ۸ هفته، از خواص شفابخش مختلف آن بهره مند شوید.

۲. افسنتین

افسنتین گیاهی به شدت معطر است که به غیر از سایر بیماری‌های عفونی، اختلالات التهابی، و اختلالات عصبی در طب سنتی اردنی به عنوان علاجی برای سیفلیس به شمار می‌رفته است.

در مطالعه‌ای که سال ۲۰۱۵ انجام شد دریافتند دوز مناسبی از روغن معطر افسنتین خواص ضد قارچی و ضد التهابی دارد، و هیچ عوارض جانبی وخیمی بر جا نمی‌گذارد.

برای اثبات اثر بخشی آن در کاهش علائم سیفلیس به پژوهش‌های بیشتری نیاز است، اما شما می‌توانید از حالا روغن افسنتین را به روش درمانی خود اضافه کنید.

۳. گل داودی

گل داودی به خاطر ارزش تزئینی که دارد و همچنین به خاطر فایده‌های بسیاری که برای سلامتی دارد از جمله خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد جهش ژنتیکی، ضد میکروبی، ضد قارچی و … مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

در مقاله‌ای به سال ۲۰۱۵ که در ژورنال کشف دارو و درمان به چاپ رسیده است ذکر شده که پوست این گیاه پاکسازی کننده (و مسهل) است و برای درمان سفلیس، یبوست، و عفونت‌های انگلی روده در طب سنتی هندی استفاده می‌شده است.

باز هم برای اثبات اثربخشی این گیاه به انجام تحقیقات بالینی جامعی نیاز است. در ضمن، می‌توانید از مصرف عصاره‌ی پوست گل داوودی فایده‌های لازم را ببرید.

۴. تمبر هندی

در مقاله‌ای که در ۲۰۱۳ توسط ژونال فیتومدیسن به چاپ رسید تمبر هندی به عنوان دارویی طبیعی و سنتی برای سیفلیس در جنوب غربی بنگال در هند استفاده می‌شده است.

در مطالعه‌ای منتشر شده در ۲۰۱۷ مشاهده شد که این گیاه دارای خواص ضد میکروبی، ضد سرماخوردگی، آنتی اکسیدانی،‌ ضد درد و ضد التهابی است.

در حالی که محققان همچنان به مطالعه‌ی عناصر بیواکتیو آن می‌پردازند شما می‌توانید از مزایای مصرف میوه‌ی پنبه مانند آن بهره ببرید.

۵. آنتی بیوتیک‌های طبیعی

بعضی از ابرخوراکی‌های آنتی بیوتیک طبیعی که می‌توانند با عفونت سفلیس مبارزه کنند قبلا به شما معرفی شدند. اما، چرا آنتی بیوتیک طبیعی بیشتری مصرف نکنیم؟

میلیون‌ها سال گیاهان با پاتوژن‌ها مبارزه کرده‌اند. آن‌ها انواع مختلفی از ترکیب‌ها را به وجود آورده‌اند که خواص ضد میکروبی و آنتی بیوتیکی دارند.

تقریبا برای هر نوع عفونتی یک آنتی بیوتیک طبیعی وجود دارد و این ابر خوراکی‌ها خط دفاعی کاملا جدیدی را در برابر عفونت‌ها به وجود آورده‌اند.

تمام این آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی شناخته شده را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. این آنتی بیوتیک‌ها شامل سیر، زردچوبه، ارگانو و سرکه‌ی سیب می‌شوند.

در حالی که هیچ پژوهش علمی درباره‌ی این خوراکی‌ها به عنوان درمانی برای سیفلیس انجام نشده است، اما پژوهش‌های بسیار زیادی در رابطه با اثرات ضد باکتریایی آن وجود دارد. به هر حال،‌ سیفلیس بر اثر وجود یک باکتری پدید می‌آید.

۶. کاسنیان

کاسنیان، گیاهی پایا و بومی ماداگاسکار است که در طب سنتی ماداگاسکاری به عنوان داروی مرسوم جهت درمان خانگی سفلیس، اسهال، سرفه و سر درد استفاده شده است.

برای بهره بردن از ویژگی‌های پاکسازی کننده‌ی آن، مقدار برابری  کاسنیان و تخم ماه برگ قلبی را آسیاب و به آن عسل اضافه کنید. دو بار در روز چهار گرم از این پودر را با آب مصرف کینید تا از دست بعضی علائم سیفلیس راحت شوید.

۷. سیپریول

سیپریول علفی ظریف بومی کشور هند است. این گیاه مدت‌ها به عنوان درمانی برای انواع مختلف بیماری‌ها استفاده می‌شده است از جمله سیفلیس، اسهال، صرع، سوزاک و آسیب کبدی.

در مقاله‌ی منتشره از سوی Current Drug Targets در سال ۲۰۱۱، ذکر شده است که این گیاه از کبد محافظت می‌کند.

۸. زنجبیل

حالت تهوع و مشکلات گوارشی علائم رایج سفلیس هستند.

در طب سنتی قرن‌ها از زنجبیل برای درمان حالت تهوع استفاده شده است و درمانی موثر برای حالت تهوع ناشی از سیفلیس است.

از زنجبیل همچنین به عنوان یک آنتی بیوتیک نیز استفاده شده است چون توانایی درمان عفونت‌های بدن را دارد. در حالی که هیچ پژوهش علمی در زمینه‌ی اثرات زنجبیل بر سیفلیس وجود ندارد، اما دست کم این گیاه علائم حالت تهوع مزمن ناشی از بیماری‌ها را درمان می‌کند.

همچنین زنجبیل درمان طبیعی بی‌نظیری برای سلامت روده‌ها است و در صورتی که آنتی بیوتیک مصرف کنید به بازیابی تعادل هورمونی موجود در روده کمک خواهد کرد.

۹. سارساپاریلای (عشبه‌ی بیابانی) هندی

به همین صورت، سارساپاریلای هندی نیز در طب آیورودی برای درمان سفلیس، جذام، پیسی، برونشیت، سنگ مثانه، آسم، و سایر بیماری‌های دستگاه ادراری استفاده می‌شده است.

در مطالعات بالینی اثرات ضد هیپرلیدمی و ضد دیس‌لیپیدمی آن به اثبات رسیده است.

۱۰. درمنه

یکی از علائم سفلیس درد شدید مفاصل است و درمان‌های طبیعی که التهاب مفاصل را کاهش می‌دهند می‌توانند در این زمینه کمک کننده باشند.

درمنه به خاطر خواص ضد التهابی و ضد قارچی که دارد معروف است و در مفاصل را کاهش و قدرت تحرک را افزایش می‌دهد.

به علاوه، وژوهش‌ها نشان داده‌اند که درمنه برای مقابله‌ی موثر با سیفلیس ضروری است و می‌توان از آن به عنوان درمانی خانگی برای این بیماری استفاده کرد.

۱۱. پروبیوتیک‌ها

آنتی بیوتیک‌ها موثرترین درمان سفلیس هستند اما اگر تصمیم گرفته‌اید از آن‌ها استفاده کنید، به معنی آن نیست که باید از درمان‌های طبیعی سفلیس غافل شوید.

آنتی‌بیوتیک‌ها تمام باکتری‌هایی را که بر سر راه خود ببینند از میان بر می‌دارند من جمله باکتری‌های خوب موجود در روده‌تان را.

آن‌ها نمی‌توانند فرق بین باکتری‌ها را متوجه بشوند و ممکن است فلور روده‌تان را بخشکانند.

بعد از مصرف آنتی بیوتیک‌ها ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا باکتری‌ها دوباره تشکیل شوند، و در بعضی موارد، ساختار فلور موقتا تغییر می‌کند.

پروبیوتیک‌ها که تجمع بالایی از باکتری‌ها را دارند به احیاء تعادل در روده کمک می‌کنند.

این نکته در هنگام درمان سفلیس بسیار ضروری است: اکثر سلول‌های ایمنی بدن‌تان در روده مستقر هستند و اگر باکتری‌های روده‌تان کیفیت خوبی نداشته باشند سیستم ایمنی‌تان نمی‌تواند با بیماری مقابله کند.

۱۲. دانه‌ی تربچه

تربچه عموما در آشپزی اروپایی و آمریکایی استفاده می‌شود، اما دانه‌های تربچه به خاطر خاصیت دارویی و پزشکی‌شان در مقابله با سیفلیس در طب سنتی پاکستانی مورد استفاده قرار گرفته‌ است.

۱۳. نقره‌ی کلوئیدی

نقره‌ی کلوئیدی یک آنتی بیوتیک طبیعی است که به خاطر اثرات درمانگری ‌اش معروف است به ویژه در بافت‌های نرم و یکی از بهترین درمان‌های خانگی سیفلیس به شمار می‌رود.

توانایی‌های نقره‌ی کلوئیدی برای درمان بیماری‌های مقاربتی بسیار معروف است. از این ماده می‌توان به عنوان درمانی برای سیفلیس استفاده کرد. این ماده همچنین می‌تواند پوست آسیب دیده را تا میزان مشخصی ترمیم کند. نقره‌ی کلوئیدی می‌تواند تنفس سلولی را بهبود ببخشد و سلول‌های آسیب دیده را بازسازی کند.

پیش از آن که بتوانید از نقره‌ی کلوئیدی برای درمان سفلیس استفاده کنید، پخش آسیب دیده را با استفاده از آب گرم بشویید و بگذارید خشک شود. آن را یک بار در روز روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید تا زخم‌های سیفلیسی درمان شوند.

 

 

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir