۱۲راهکارطلایی برای ضدعفونی کردن خانه و محیط کار

  احتمالا با شنیدن کلمه “آلودگی هوا” به یاد دود و ترافیک افتاده اید. اما باید بدانید که آلودگی هوا مختص فضای بیرون اتاق نیست. آلاینده های مختلفی در فضاهای بسته وجود دارند که سلامتی ما را تهدید میکنند. مانند حشره کش ها، اثرات مواد شوینده و ضدعفونی کننده ها، باکتری های که در چرم مبل یا … وجود دارد حضور این مواد در کنار هم، محیط را دچار آلودگی محیطی می کند. سندروم خطرناکی که می تواند باعث سردرد، آلرژی، خستگی و در صورت ادامه دار بودن می تواند باعث سرطان و بیماری های خطرناک شود.

سرد شدن هوا و رسیدن فصل‌های پاییز و زمستان، به دلیل افزایش برودت هوا، اغلب افراد در خانه و محیط کار با ویروس‌های آنفولانزا و سرماخوردگی دست به گریبان خواهند بود. همه این افراد و اطرافیانشان نیز همواره به دنبال یک راه حل خوب برای از بین بردن ویروس‌ها ضدعفونی کردن خانه و محیط کار، و هستند. از طرفی در زمان بروز چنین شرایطی، به علت بسته بودن راه‌های ورود و خروج هوای تازه و تمیز مثل درب‌ها و پنجره‌ها و حضور افراد بیمار، میکروب زدایی کمی سخت است. اما برای از بین بردن باکتری‌ها باید هرچه سریع‌تر دست به کار شوید. با استناد به نتایج تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده، می‌توان گفت که علت بسیاری از بیماری‌ها و مرگ و میر در سراسر جهان عفونت است. همان‌طور که می‌دانید انواع میکروب‌ها به‌راحتی توانایی سازگاری با محیط را دارند و به همین دلیل به شدت سلامت افراد را تهدید می‌کنند.

 راهکارهای ضدعفونی کردن خانه و محیط کار :

  1.  درب و پنجره‌ها را باز کنید .
  2.  اسفند دود کنید .
  3. از مواد شوینده آنتی باکتریال استفاده کنید .
  4.  اسفنج‌های شستشو را میکروب زدایی کنید .
  5. وسایل شخصی‌تان را ضدعفونی کنید .
  6. شستشوی ملحفه‌ها، روتختی و روبالشی‌ها را فراموش نکنید .
  7.  از خاصیت ضدعفونی کننده پیاز غافل نشوید .
  8.  سرویس‌های بهداشتی (حمام و توالت) را به صورت ویژه میکروب زدایی کنید .
  9.  حوله‌های دستشویی و حمام را میکروب زدایی کنید.
  10.  مواد خوراکی و محتویات یخچال را نیز ضدعفونی کنید .
  11.  اسباب‌بازی‌های بچه‌ها را ضدعفونی کنید .
  12.  حواس‌تان به سطل زباله و میکروب‌های اطرافش باشد.
  13.  آیا دستگاه بخور شما را بیمار میکند ؟

اگر چه افزایش رطوبت با دستگاه بخور یا رطوبت ساز میتواند تنفس را در کودکان و بزرگسالان مبتلا به آسم یا آلرژی بهبود ببخشد اما هنگامی که دستگاه بخور یا رطوبت ساز, هوای آلوده وارد فضا کند، با وارد شدن قارچ ها (که به عنوان مواد آلرژی زا شناخته میشوند) در فضا علائم آلرژی و آسم تشدید میشود.

به دلایل فراوان استفاده از دستگاه بخور یا رطوبت ساز به خصوص در فصل سرد و ماههای خشک زمستانی بسیار مفید است. دستگاه بخور یا رطوبت ساز با انتشار رطوبت به هوای خانه به شما کمک میکند با آنفلوانزا مقابله کرده و مشکل خشکی چشم ها را برطرف کنید و نگذارید سینوس هایتان خشک شود. همچنین با رطوبت مناسب هوا دیگر پوستتان خشک نمیشود. اما نکته این جاست که ممکن است دستگاه بخور یا رطوبت ساز خود را به درستی تمیز نکنید و به همین علت ممکن است به شدت بیمار شوید.

تنفس هوای آلوده از دستگاه بخور یا رطوبت سازی که به باکتری یا قارچ آلوده شده است، شما را در خطر سینه پهلو، حمله های آسم یا بیماریهای ریوی مانند بیماری سینه‌پهلو قرار میدهد و در صورتی که بیماری تنفسی مزمن داشته باشید، رطوبت ساز علائم تان را بدتر میکند.

چهار روش برای استفاده بی خطر و مطمئن از دستگاه بخور :

  1.  مرتبا آب دستگاه بخور را عوض کنید .
  2.  همه روشهای تمیز کردن دستگاه بخور و رطوبت ساز، نتیجه یکسانی ندارند.
  3.  از آب مناسب برای دستگاه بخور و رطوبت ساز استفاده کنید.
  4. یک دستگاه بخور یا رطوبت ساز جدید را جایگزین کنید.

گیاهان تصفیه کننده هوا :

بعضی از گیاهان آپارتمانی، سلاح های ارزشمندی در مقابله با افزایش آلودگی های هوای داخل و تصفیه محیط آپارتمان به شمار می روند.

  1.  نخل رافیس اکسلسا
  2.  نخل بامبو
  3.  فیکوس اِلاستیکا
  4.  فیلودندرون برگ انجیری، فیلودندرون برگ قلبی و فیلودندرون گوش فیلی

 

 

 
 

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir