از صفر تا صد کپسول اکسیژن خانگی

کپسول اکسیژن ابزاری است برای کسانیکه دچار کمبود اکسیژن هستند .این افراد بیشتر دچار بیماریهای قلبی ریوی ،تنفسی مسمومیت با گاز هستند.
گاهی بیمار براساس تجویز پزشک باید به طور مداوم از گاز اکسیژن استفاده کند و یا به دلیل داشتن مشکلات قلبی عروقی در صورت آلودگی هوا باید در بیرون از منزل گاز اکسیژن خالص تنفس نماید. کپسول های اکسیژن که برای راحتی تنفس بیماران تنفسی طراحی شده است در حجم های مختلف ۱۰لیتری، ۵ لیتری و ۲/۵ لیتری موجود می باشند و هر کدام کاربرد مخصوص خود را دارند. این کپسول ها در دو نوع آلمینیومی و آهنی موجود می باشد.

درمواردی که بیمار باید به طور مداوم از گاز اکسیژن استفاده کند یا کوهنوردانی که در ارتفاع باید اکسیژن خالص استنشاق کنند، کپسول اکسیژن همراه ۲ لیتری در بیرون از منزل بسیار کاربردی است و فرد می تواند به راحتی آن را همراه خود داشته و از آن استفاده نماید. این حجم کپسول، دارا یک کیف مخصوص حمل است که کار حمل را برای بیماران راحت کرده است.
یکی از کاربردهای سیلندرهای ۵ لیتری، نگهداری گاز اکسیژن برای احیای بیماران تنفسی، در منازل و اماکن عمومی می باشد.
همچنین به علت سبک بودن و قابل حمل بودن سیلندرهای ۵ لیتری، در ورزش هایی مانند کوه نوردی و غواصی نیز کاربرد دارد.
کپسول ۱۰ لیتری، برای اکسیژن رسانی به بیمارانی که به دلایلی دچار کمبود اکسیژن شده اند و لازم است که اکسیژن موجود در هوای استنشاقی آن ها بیشتر از هوای معمولی باشد مورد استفاده قرار می گیرد. این کپسول پر شده و تست شده تحویل داده می شود. از سوی دیگر زمانی که کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری شما به اتمام رسید، می توانید با تحویل آن، به صورت آنی یک کپسول شارژ شده و تست شده تحویل بگیرید.

کپسول اکسیژن

مشخصات کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری فولادی :

۱- رنگ : سفید

۲- جنس : فولاد

۳- آلیاژهای دیگر : ۰.۳۵ درصد کربن ، ۱.۲۲ درصد سیلسیم ، ۱.۵ درصد منگنز و عناصر دیگر

۴- وزن سیلندر : ۱۳.۵ کیلو گرم

۵- ارتفاع سیلندر : ۸۴ سانتی متر

۶- قطر کپسول : ۱۴ سانتی متر

۷-استحکام تسلیم : ۴۰۰ بار

۸- فشار گاز درون : ۱۱۰ بار

۹- میزان از پر شده : ۱۰۰۰ لیتر

۱۰- امکانات : دارای کلاهک یا دسته برای حمل

۱۱- طرح : استرالیایی

۱۲- نوع مصرف : پزشکی

کپسول ۱۰ لیتری فولادی با فشار ۱۱۰ بار پر شده اما استحکام تسلیم آن ۴۰۰ بار می باشد ک این نشان می دهد کپسول ظرفیت جای دادن اکسیزن بیشتری با فشار بیشتر را درون خود دارد در نتیجه دارای استحکام لازم و مقاوم در برابر فشار می باشد . سایر محصولات تنفسی پزشکی مانند دستگاه ساکشن خانگی نیز موجود میباشد .

 این کپسول ها که برای مصارف پزشکی ا آن استفاده می شود دارای غلظتی بالای ۹۰ در صد است . این کپسول ۱۰ لیتری با وزن ۱۴۵ کیلوگرم در دو سایز کوتاه و بلند عرضه می گردد . که دسته ی قرار گرفته بر روی آن حمل و جابه جایی را آسان می کند . به کپسول هایی از نوع کلاهک دار کپسول های استرالیایی هم گفته می شود .

کپسول ۱۰ لیتری با فشار ۱۱۰ بار چند بار قابل استفاده است ؟

۱- با جریان ۱ لیتر بر دقیقه : ۱۶ ساعت

۲- با جریان ۲ لیتر بر دقیقه : ۸ ساعت

۳- با جریان ۳ لیتر بر دقیقه : ۵:۳۰ ساعت

۴- با جریان ۴ لیتر بر دقیقه : ۴ ساعت

۵- با جریان ۵ لیتر بر دقیقه : ۳:۳۰ ساعت

۶- با جریان ۱۰ لیتر بر دقیقه : ۱:۳۰ ساعت

 گاهی بیمار براساس تجویز پزشک باید به طور مداوم از گاز اکسیژن استفاده کند و یا به دلیل داشتن مشکلات قلبی عروقی در صورت آلودگی هوا باید در بیرون از منزل گاز اکسیژن خالص تنفس نمایدکپسول های اکسیژن که برای راحتی تنفس بیماران تنفسی طراحی شده استفروش کپسول اکسیژن در برانکارد در حجم های مختلف ۱۰لیتری، ۵ لیتری و ۲ لیتری می باشند و هر کدام کاربرد مخصوص خود را دارند. این کپسول ها در دو نوع آلمینیومی و آهنی موجود می باشد.

کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری مناسب برای بیمارانی می‌باشد که روزانه به مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه به اکسیژن نیاز دارند. در صورتی که بیمار شما در طول شبانه روز برای مدت زمان بیشتری به اکسیژن نیازمند باشد پیشنهاد ما استفاده از دستگاه های اکسیژن ساز می‌باشد. دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی، کمپرسورهایی می‌باشند که اکسیژن محیط اطراف را در خود فشرده کرده و به بیمار منتقل می کنند‌. ولی کپسول اکسیژن پزشکی ۱۰ لیتری، حدود ۹۰ الی ۱۲۰ دقیقه اکسیژن مورد نیاز شما را تامین می‌کنند و پس از تخلیه باید مجددا، در مراکزپخش اکسیژن شارژ شوند. برای استفاده از کپسول به یک مانومتر نیاز است که می‌توانید آن در برانکارد مشاهده کنید. خرید اینترنتی کپسول اکسیژن این امکان را برای شما فراهم کرده تا همراه با آن، مانومتر، اسپری اکسیژن و سایر اقلام بهداشتی و مصرفی مورد نیاز خودتان را بتوانید از برانکارد تهیه کنید.

کپسول فلزی ۱۰ لیتری، برای اکسیژن‌رسانی به بیمارانی که به دلایلی دچار کمبود اکسیژن شده اند و لازم است که اکسیژن موجود در هوای استنشاقی آن‌ها بیشتر از هوای معمولی باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کپسول تست شده تحویل داده می‌شود. با خرید کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری، زمانی که کپسول اکسیژن شما به اتمام رسید، می‌توانید با تحویل آن، به صورت آنی یک کپسول شارژ شده و تست شده تحویل بگیرید.

 

مدت مصرف کپسول شارژ شده

نوع کپسول

بسته به میزان  تنظیم شده  ۱۵  تا ۲۰ دقیقه

۲ لیتری

بسته به میزان  تنظیم شده  ۳۰ تا ۵۰ دقیقه

۵ لیتری

بسته به میزان  تنظیم شده    ۹۰ الی ۱۲۰ دقیقه

۱۰ لیتری

 

لازم به ذکر است در صورتی که مایل هستید مدت زمان بیشتری از زمان های گفته شده در جدول بالا، اکسیژن رسانی انجام شود، می توانید از « دستگاه اکسیژن ساز» استفاده کنید.

 

نکات ایمنی مربوط کپسول های اکسیژن :

۱- در صورت ایجاد ترک یا شکاف در سیلندرهای صنعتی، جهت رعایت موارد ایمنی از تعمیر و جوشکاری سیلندر خودداری گردد.

۲-  شیر سیلندرهای حاوی گاز در صورت عدم استفاده از سیلندر نباید باز بماند.

۳- در زمان حمل و نقل سیلندرهای صنعتی از وارد شدن ضربه به بدنه و شیر سیلندر جلوگیری شود.

۴- برای روان کاری کپسول، به هیچ عنوان از روغن و یا مواد چرب استفاده نشود.

 

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir