تخت زایمان چه ویژگیهای و امکاناتی باید داشته باشد ؟

 تخت زایمان یا ژنیکولوژی :

این نوع تخت‌ در  اتاق های عمل به  منظورحفظ هر چه بیشتر  حالت‌های یک زایمان طبیعی کمک  شایانی می نماید.  در بسیاری از موارد به دلیل شکل ظاهری  ویژه این تخت‌ها، خانم ها در  تمام طول  زمان زایمان و نیز روزهای اولیه پس از زایمان روی همان تخت، بستری و معاینه می‌شوند به این علت  میباشد بسیاری از مشکلات و ناراحتی‌های ناشی از عمل جابجایی مادربا برانکارد  یا چرخ مخصوص زایمان رفع می‌شود.

ساختار فیزیکی و مکانیکی تخت زایمان :

تخت‌های ویژه زایمان از سه بخش عمده تکیه‌ گاه، محل نشستن و دراز کشیدن و محل قرار گیری پاهای بیمار تشکیل می‌شوند و دارای ضربه گیر و چرخ‌های بزرگی هستند که امکان حرکت سریع و راحت تخت  و یا قفل مخصوص چرخ بمنظور عدم حرکت آن را در راهرو‌ها و سطوح مختلف فراهم می‌کند. همچنین در وضعیت‌های  خاص اورژانسی، تجهیزات  مخصوص احیا  بیمار قابل اتصال به تخت  زایمان فراهم هستند.

در انواع تخت‌های زایمان، امکان اتصال  تجهیزات و ملزومات  آن به منظور رفع نیازهای خانم ها  قبل و بعد از زایمان مثل محافظ پای بیمار، ظرف جمع آوری مایعات فیزیولوژیک و مایعات حاصل از شستشوی بیمار امکان پذیر میباشد. 

تجهیزات مختلفی از قبیل:

  1.   تجهیزات الکتریکی
  2.   تجهیزات هیدرولیکی ودر نهایت تجهیزات  گازی  که  به منظور کنترل سلامت و فراهم کردن آسایش مادران  باید در دسترس  و فراهم باشد.

 

 

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir