تشک زخم بستر خانگی

زخم بستر چیست:

زخم بستر معمولا در افرادی ایجاد می شود که مدت زیادی و یا حتی برای باقی عمر مجبور به ماندن در بستر هستند و این عدم تحرک مهم ترین عامل بروز زخم بستر است. زخم بستر یا زخم فشاری ,  معمولا در نواحی ایجاد می شود که بین پوست و بافت استخوانی عضله ای وجود ندارد و به علت انسداد خون رسانی این نواحی دچار ضایعه پوستی می گردد. خیلی اوقات این زخم ها در افرادی که از  ویلچر استفاده میکنند  نیز دیده می شود.

تشک مواج :

تشک مواج جزوه تجهیزاتی است برای جلوگیری ازایجاد زخم بستر در بیمارانی که مشکلات حرکتی و یا ناتوانی حرکتی دارند و بر روی تخت بیمارستانی پهن میشود  . تشک مواج از یک عدد موتور که بعنوان کمپرس هوا و یک عدد تشک که به صورت سلولی است تشکیل می شود  . این  تشک  به وسیله ۲ کانال مجزا فشار وزن بیمار بر روی بستر را در نقاط مختلف بدن جابه جا می کند و بدین وسیله از ثابت ماندن تمام فشار وزن بیمار در یک نقطه جلوگیری می کند. تشک های مواج درسه مدل  ۱-  تخم مرغی ۲- سلولی ۳-  سنسوری موجود است. 

طرز استفاده از تشک های مواج :

 تشک های ۵ سانت ۴ تکه  بهتر است که  از جنس پلی اتیلن باشددر زیر تشک های مواج و بعد از اینکه بر روی تخت های بیمارستانی قرار دادید , باید به این نکته توجه فرمایید  که تشک هایی که بسیار نرم هستند باعث از بین رفتن کارایی تشک های مواج و تشک هایی که بسیار سفت هستند باعث آسیب رسیدن به بیمار می شوند.

برای راه اندازی تشک مواج بصورت زیر عمل فرمایید :

دو شیلنگ دستگاه را از یکسو به ۲ خروجی موتور کمپرس و از سوی دیگر به ۲ ورودی تشک متصل کرد. دستگاه را روشن کرده و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس ملحفه مخصوص که ضد آب و تعرق میباشد را بر روی تشک پهن کنید و بیمار را  بعد از پر شدن کامل سلولها روی تشک انتقال دهید . لازم به ذکر است که موتور کمپرس دستگاه باید شبانه روز روشن باشد و هر ۲ شبانه روز یک ساعت به دستگاه استراحت دهید .

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir