خرید تخت بیمارستانی مناسب+انواع +ویژگی ۱۴۰۱!

تخت بیمارستانی چیست؟

تخت بیمارستانی یا تخت بستری تختی است که باعث ایجاد احساس آرامش و آسایش بیمار در طول زمان درمان  گشته و برای استراحت بیمار در طول  روز و نیزساعت بستری کارائی دارد . از آن جایی که بیمارستان خانه دوم بیمار در طول درمان به حساب می آید باید تمام عوامل تاثیر گذار بر ایجاد شرایط مناسب را فراهم کرد . و مشکلات و موانعی از قبیل عدم راحتی بیمار هنگام خواب, عدم سهولت در جا به جایی و غیره را ازجلوی پای بیمار برداشت .با وجود نوعهای متنوعی که از تخت بیمارستانی در بازار موجود است و همچنین امکانات متفاوت , در بخش های مختلف استفاده می شود . تخت ها نسبت به شرایط مورد نیاز بیمار باید دارای امکانات متفاوت بوده و قابل اتصال دستگاه هایی مورد نیاز برای بیمار باشد.

 ویژگی ها و عوامل تاثیر گذار بر انتخاب تخت بیمارستانی :

 احساس امنیت بیمار ازعوامل مهم و کلیدی بر آرامش روان بیمار و مراقبین وی  می باشد. ریل کنار تخت می تواند از افتادن بیمار جلوگیری کند. یکی از ویژگی های مهم این ریل ها متحرک بودنشان می باشد به طوری که در زمان های لازم می توان این ریل ها را به سمت پایین هدایت کرد تا بیمار برای پایین آمدن از تخت دچار مشکل نشود و پس از قرار گرفتن مجدد بیمار ریل ها را به حالت اولیه برگرداند .حفاظ کنار تخت یا بدساید , که در دو طرف تخت های بیمارستانی نصب گردیده اند از جنس فلزات مرغوب هستند.گاهی اوقات در برخی از بیماران نیاز به نصب تجهیزات اضافی ( مانند نصب کیسه ادرار یا سرم و….) در بدنه تخت می باشدو از ویژگیهای تخت بیمار محسوب میشوند .از جمله مواردی که باید در زمان خرید تخت بیمارستانی به آن توجه کرد کیفیت و  نوع تجهیزات استفاده شده در تولید تخت بیمار می باشد.
ابعاد تخت های بیمارستانی:

این تخت ها در مقایسه با تخت های معمولی از طول وعرض بزرگتری برخوردار هستند. این تخت ها شامل طول ۲۱۰ سانتی متر و عرض ۹۵ سانتی متر می باشد.

تنظیم ارتفاع تخت بیمارستانی:

مهم ترین ویژگی این نوع تخت های بیمارستانی , قابلیت تنظیم ارتفاع آن ها می باشد. تخت های بیمارستانی به دو قسمت بالا تنه و پایین تنه تقسیم می شوند که هر کدام به صورت جداگانه قابل تنظیم می باشند . قسمت بالایی تخت ها در جا به جا کردن بیمار یا سازگار کردن تخت نسبت به محیط نقش بسزایی دارد.

چرخ های متحرک:

نصب چرخ های متحرک با قابلیت قفل شوندگی, در زیر پایه های ثابت تخت های بیمارستانی باعث سهولت در جا به جایی بیمار بر روی انواع سطوح می گردد. مزیت استفاده از این چرخ ها زمانی به چشم می آید که شما می توانید به وسیله این چرخ ها تخت های بیمارستانی را به راحتی جا به جا نمایید. قفل های موجود در این چرخ ها به شما این امکان را می دهند که در مواقعی که نیاز به جا به جایی ندارید آن ها را قفل نموده تا از حرکت ناگهانی تخت ها جلوگیری نمایید.

 قابلیت تغییر زیر سر و پا:

 قابلیت تغییر زاویه  در تخت های بیمارستانی از مزایای این نوع تخت ها هستند . به این حالت ایجاد تغییر در موقعیت , شکن  تخت می گویند. وجود شکن ها به بیماران کمک می نمایند که به راحتی در موقعیت های دلخواهشان قرار گیرند. با توجه به

نیاز بیماران ,  تخت های یک شکن , دو شکن و سه شکن میتوانند انتخاب مطمئنی باشند. تخت های بیمارستانی با توجه به کارائی شان بهترین کیفیت را برای استراحت و طی کردن دوره درمان ایجاد می نمایند.

با توجه به نیاز بیمار, می توان نمونه های مختلفی از تخت های بیمارستانی را انتخاب نمود. یه طور مثال عده ای از بیماران نیاز به تخت های بیمارستانی معمولی داشته و یا در بیمارانی که دچار شکستگی های زیادی هستند تخت بیمارستانی شکن دار نیاز می باشد.

شکن تخت بیمار چیست؟

۱- تخت تک شکن : تخت بیمارستانی تک شکن تنها فابلیت تغیر زاویه در ناحیه سر بیمار را دارد.

۲-تخت دو شکن: در تخت دو شکن تغیر زاویه در ناحیه پا و سر بیمار صورت می گیرد.

۳-تخت سه شکن: در تخت سه شکن تغیر موقعیت تخت ها علاوه بر سر و پا در یک قسمت متحرک دیگر بین این دو ناحیه صورت می گیرد.

  انواع تخت بیمارستانی با توجه به کارایی:

۱-تخت معاینه

۲- تخت بستری

۳- تخت بستری اطفال

۴- تخت CPR

۵- تخت ریکاوری

۶- تخت معاینه زنان

۷- تخت زایمان

قیمت تخت بیمارستانی:

جهت استعلام قیمت تخت بیمارستانی و اطلاع دقیق از قیمت تخت بیمارستانی با شماره ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲ تماس حاصل فرمایید. با توجه به تغییرات بازار و مواد اولیه نیاز به استعلام قیمت جدید از طرف ما می باشد.

فاکتورونکات طلایی انتخاب تخت بیمار:

  1. اگر بیمار شما فردی سالخورده است , مدل های الکترونیکی سه شکن مناسب ترین گزینه برای شما خواهد بود. 
  2.   تخت ها باید دارای ریل و حفاظ کناری باشند تا امنیت بیمار را ضمانت نمایند.
  3.  بالا و پایین تخت بیش از اندازه بلند نباشند تا بیمار بتواند به اطراف خود مسلط باشد .
  4. باز و بسته کردن ریلهای محافظ جانبی در تخت بیمار باید راحت و آسان باشد.
  5.  تخت مریض باید دارای طراحی مناسب باشد تا بتواند وزن بیمار را تحمل نماید.
  6. قابل تنظیم در حالت های مختلف متناسب با نیاز بیمار باشد.
  7. در منازل از تخت های یک شکن استفاده می شود. این تخت ها در ناحیه سر قابلیت تغییر زاویه داشته و برای بیمارانی که دچار شکستگی های حاد نیستند مناسب می باشند.
  8. تخت دو شکن و سه شکن به مراتب کمتر در منزل مورد استفاده قرار می گیرند اما گاهی اوقات با توجه به شرایط بیمار می توانند مناسب باشند.
  9.  چرخ تخت بیمارستانی برای جابجایی راحت و آسان تعبیه شده است و چرخ ها به شما این امکان را می دهند که حتی به تنهایی تخت را جابجا نمایید.

   ختم کلام :
علاوه بر خرید وقیمت انواع تخت های بیمارستانی برقی و مکانیکی , انواع تشک بیمار و تشک ضدزخم بستر  شما کاربران گرامی می توانید جهت دریافت آخرین قیمت  انواع محصولات تجهیزات پزشکی با شماره مستقیم ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲  در تماس باشید.

 

 

 

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir