راهکارهای طلایی برای رفع چین و چروک وجوان سازی پوست صورت و دست

برای رفع چین و چروک اطراف چشم انواع راهکار‌های طبیعی و شیمیایی وجود دارد، اما اصلی‌ترین راهکار خودمراقبتی است.

پوست زیبا و بدون چین و چروک یا لک برای عده زیادی از مردم در عصر جدید یکی از چالش‌های جدی در زندگی است؛ همزمان با افزایش سن، چین و چروک‌ها برسطح پوست نمایان می‌شوند و این برای عده زیادی از افراد به ویژه بانوان ناراحت کننده است.بیشتر افراد تنها به پوست صورت خود اهمیت می‌دهند و از رسیدگی به پوست کل بدن خود به ویژه گردن و اطراف چشم غافل می‌شوند.چین و چروک در اطراف چشم می‌تواند سن افراد را بسیار بالا ببرد و بر زیبایی چهره تاثیر بگذارد، برای داشتن چشمانی زیبا و پوستی بدون چین و چروک رعایت راهکار‌هایی می‌تواند اثربخش باشد.پوست اطراف چشم انسان به طور کلی بسیار نازک و ظریف است، این به دلیل وجود ماهیچه‌های بسیار در آن نواحی و ایجاد قدرت ابراز احساس‌های مختلف به وسیله صورت انسان است.

چین و چروک صورت در کمین چه کسانی است؟

- افراد زودرنج و احساساتی که به سرعت گریه می‌کنند .

-  افراد بد اخلاق .

- افرادی که به میزان زیاد به آرایش چشم می‌پردازند، افرادی که از مژه مصنوعی یا کاشت استفاده می‌کنند .

- افرادی که عینک طبی مورد استفاده قرار می‌دهند درمعرض بروز چین و چروک زودرس قرار دارند.

- عامل‌های فیزیکی، چون وراثت .

- قرارگرفتن در معرض نور آفتاب بدون استفاده از عینک آفتابی .

- افزایش سن .

- رژیم خوراکی نامناسب .

- مصرف مواد دخانی، چون سیگار و مواردی از این دست .

مصرف سیگار یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد چین و چروک درصورت مردان و زنان است، حرارت ناشی از دود سیگار سبب آسیب شدید کلاژن و الاستین پوستی می‌شود، همچنین عروق خونی موجود در صورت در اثرمصرف سیگار از بین می‌روند و پوست آسیب می‌بیند.

- داشتن عادت‌هایی مثل لبخند زدن، اخم کردن و به طور کلی وارد آوردن فشاربه صورت می‌تواند سبب ایجاد خطوط در چهره در اطراف لب‌ها، وسط پیشانی و اطراف چشم‌ها شود.

-  خوابیدن به یک پهلو یا خواب برروی شکم می‌تواند با ایجاد فشار برروی پوست سبب ایجاد چین و چروک پوستی شود.

- برخی حساسیت‌ها، چون حساسیت پوستی، خوراک یا حتی تنفسی .

- ماساژ پرفشار پلک و پوست اطراف چشم‌ها در زمان خستگی چشم  سبب ایجاد چین و چروک می‌شود. ماساژ پلک باید به آرامی و با حرکت‌های دورانی انجام شود تا پوست آسیب نبیند.

درمان  چین و چروک صورت  :

- با مراجعه به پزشک ازسن ۲۵ سالگی می‌توانید از کرم و محصول‌های ملایم ضد چین و چروک پوست صورت مخصوص اطراف چشم استفاده کنید. پیش از استفاده حتماً محصول پوستی را ابتدا آزمایش کنید و در صورت نداشتن حساسیت از آن برای رفع مشکل چین و چروک پوستی استفاده کنید.

- بهترین زمان برای استفاده از محصول‌های درمانی پوستی، شب هاست، زیرا سلول‌های پوستی به ترمیم آسیب دیدگی‌ها در طول روز می‌پردازند و اثرگذاری محصول‌های درمانی بیشتر خواهد بود.

- دارا بودن رژیم خوراکی سالم شامل انواع میوه و سبزیجات به ویژه آن‌هایی که  ویتامین A هستند، مواد لبنی، غلات و حبوبات می‌تواند سبب سلامت قدرت بینایی و حفظ استحکام و قدرت ارتجاعی پوست صورت و ترمیم سریع آسیب دیدگی‌ها شود.

- افرادی که دارای چین و چروک فراوان در اطراف چشمان خود هستند به ویژه سالمندان می‌توانند با مراجعه به پزشک راهکار‌های درمانی متناسب با وضعیت سلامت خود را دریافت کنند.

- ازجمله روش‌های درمانی، لایه برداری پوست اطراف چشم، استفاده از پُرکننده‌ها برای رفع خطوط و چین و چروک‌های پوست ، درمان با لیزر برای جوان سازی پوست، تزریق بوتاکس و سایر روش‌ها را می‌توان نام برد.

- بروز چین و چروک در اطراف چشم همزمان با افزایش سن امری طبیعی است، اما می‌توان با خود مراقبتی از میزان و شدت چین و چروک‌ها کاست و حتی در سالمندی چهره‌ای زیبا و شاداب داشت.

- آب زیاد بنوشید .

- مصرف قند را کاهش دهید.

- اسید چرب اشباع شده بخورید . کره بادام زمینی، آووکادو و روغن نارگیل منبع سرشار از اسید چرب اشباع شده هستند.

- استفاده موضعی از روغن زیتون , روغن نارگیل , روغن کرچک , روغن آرگان ,روغن سیاه دانه , سفیده تخم مرغ , آووکادو , چای کیسه ای و میوه انگور تاثیر بسزایی دارد .

- شب‌ها صورتتان را بشویید , پوست صورت خود را با ژل‌های شستشو و تونر‌ها پاک کنید. ذرات قرار گرفته روی منافذ پوست باید شب قبل از خواب از روی پوست برداشته شوند. هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و از آفتاب دور بمانید.

- خواب کافی داشته باشید , زمانی که خواب هستیم، بدنمان هورمون رشد انسانی یا HGH ترشح می‌کند. این هورمون باعث رشد و تکثیر سلول‌ها می‌شود که سلول‌های پوست هم جزو آن‌ها هستند. 
 - ما ساژ پوست صورت علاوه بر آرامبخش بودن، برای حفظ زیبایی و جوانی پوست موثر هستند. 

- استفاده از ماسک های ضد چروک , بویژه ماسک موز که جزوه  قویترین ماسک ضد چروک صورت میباشد .

- استفاده ازخواص  پای مرغ  در رفع چین و چروک دست و صورت .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir