ساخت و ساز و مکانیسم صندلی های چرخدار ( ویلچر ):

ساخت و ساز و مکانیسم صندلی های چرخدار:

صندلی چرخدار وسیله ای با قابلیت تحرک شخصی است که دارای چرخ می باشد و با نیروی الکتریکی می تواند خودران یا نیرو حرکت کند. آنها در ابتدا برای كسانی كه به دلیل بیماری ، سن یا ناتوانی در راه رفتن با مشكل مواجه هستند ، طراحی شده اند. امروزه صندلی های ویلچر مانند سایر مواردی که در ورزش ویلچر استفاده می شوند ، کاربردهای بسیاری دارند.

صندلی های چرخدار استاندارد دارای دو دسته اصلی چرخ هستند که بار را تحمل می کنند و صندلی او را به جلو و عقب حرکت می دهد. برای ثابت نگه داشتن صندلی ، به یک یا دو چرخ اضافی اضافه می شود و از جلوگیری از کج شدن جلوگیری می کند.

پیشران ویلچر :

در مدل های پایه از دو دایره اضافی روی چرخ ها برای پیشران صندلی با دستی استفاده می شود. یک صندلی بین دو چرخ تحمل بار قرار گرفته است و در این مکان کاربر قرار دارد. این می تواند یک صندلی چوبی سخت یا یک صندلی کوسن باشد که راحتی بیشتری را برای کاربر فراهم می کند.

در کنار صندلی دو صندلی بازو قرار دارد که به دست و آرنج پشتیبانی می کنند. یک چرخ دستی فلزی دایره ای به چرخ های تحمل بار وصل شده است و کاربر می تواند با فشار دادن چرخ دستی در یک حرکت دایره ای ، صندلی چرخدار را به عقب یا جلو ببرد.

مواد مورد استفاده برای صندلی های چرخدار:

دو پایه برای کمک به پاها کمک می کند. آنها معمولاً از آلومینیوم سبک یا استیل سبک ساخته می شوند تا وزن پاها را تحمل کنند. دو چرخ کوچکتر چرخان در زیر پاها ، پایداری را ایجاد می کنند.

دو دستگیره در قسمت پشتی صندلی قرار دارد و به اندازه کافی قوی هستند که به فشار کاربر کمک می کنند.

ترمزهای ویلچر را می توان برای جلوگیری از حرکت ویلچر بکار برد ، به ویژه هنگامی که کاربر از صندلی خارج شده یا از آن خارج می شود یا صندلی کمی شیب دارد و شما نمی خواهید آن را حرکت دهید. این ساخت اولیه ویلچر است که تا به  امروز معلولین استفاده میکنند .

 

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir