نحوه استفاده از تخت بیمارستانی+(آشنایی با مکانیزم تخت)۲۰۲۲!

تخت بیمارستانی بیمار چیست؟

تخت بیمارستانی, تخت مخصوصی است که ممکن است برای مراقبت از فرد بیمار مورد نیاز باشد. می توانید یک تخت بیمارستانی را برای استفاده در منزل از فروشگاه تجهیزات پزشکی پیشگامان طب اقاقیا خریداری یا اجاره کنید. بیشتر تخت های بیمارستانی شبیه یک تخت یک نفره ساخته شده و از قطعات فلزی , پلاستیکی از جنس ABS تولید میشود. تخت دارای ریل های جانبی متحرک می باشد. ممکن است تخت بیمارستانی از اهرم هندلی و یا برق برای تغییر موقعیت تخت و بیمار استفاده شود.

چرا به تخت بیمارستانی نیاز داریم؟

اگرفردی به هرعلتی بیمارباشد, یا در حال بهبودی از یک بیماری در خانه بستری باشد ، ممکن است به انواع تخت بیمارستانی نیازداشته باشد. تخت های بیمارستانی می توانند دستی یا برقی باشند. استفاده از تخت های برقی برای افراد بیمار,سالمندان و مراقبان و محافظان بیمار آسان تر است. موقعیت تخت بیمارستانی  ممکن است روی تخت های بیمارستانی تغییر کند. می توانید سر، زانو یا پای تخت را بالا یا پایین بیاورید. این ممکن است به فرد در رختخواب کمک کند راحت تر نفس بکشد و احساس راحتی بیشتر کند . همچنین می‌توانید ارتفاع تخت را تغییر دهید، و باعث می‌شود مراقبانی در ارائه خدمات درمانی راحت‌تر باشند. هرفردی قادر است با فشردن یک دکمه، موقعیت تخت برقی که بهترین تخت بیمارستانی محسوب میشود را تغییردهد ، بدون اینکه نیازی به درخواست کمک از کسی داشته باشد .

از چه نوع تخت بیمارستانی استفاده کنم؟

هنگام انتخاب تخت، به نیازهای خود و همچنین نیازهای کسانی که از شما مراقبت می کنند دقت ویژه ای کنید. انواع مختلفی از تخت های بیمارستانی وجود دارد که می توان از بین آنها انتخاب کرد.

۱- تخت بیمارستانی دستی  اهرم دار :

با استفاده از این تخت باید موقعیت تخت را با دست و با استفاده از اهرم دستی تغییر دهید. اگر قادر به انجام این کار نیستید، به کسی نیاز دارید که به شما در این امر کمک کند. هندل ها در پای یا سر تخت قرار دارند. تخت‌های مکانیکی, ممکن است به اندازه یک تخت برقی در موقعیت‌های زیادی قابلیت حرکت نداشته باشند . بیشتر تخت‌های دستی را می‌توان بلند کرد تا کمک کردن به شما برای مراقبان آسان‌تر شود. همچنین ممکن است تخت را پایین بیاورید تا راحت‌تر وارد و خارج شود . و حتی دز زمان انتقال بیمار به ویلچر استفاده از تخت  مکانیکی برای فردی که قدرت دست یا بازوی محدودی دارد ممکن است بسیار دشواروسخت باشد. همچنین فردی که مشکل کمر یا زانو دارد نیز ممکن است دچار مشکل شود. ممکن است فرد برای استفاده ازاهرم, تخت نیاز به خوابیدن یا زانو زدن داشته باشد.

۲- تخت بیمارستانی برقی :

تخت برقی دارای یک موتوروباکس و یک سیم برای اتصال به پریز برق است. یک ریموت کنترل به تخت قلاب شده است که ممکن است شبیه یک کنترل از راه دور تلویزیون باشد. هر دکمه روی کنترل ممکن است تصویری داشته باشد که نشان می دهد با فشار دادن دکمه تخت چگونه حرکت می کند. بسیاری از افراد تخت نیمه برقی را دوست دارند زیرا موقعیت تخت را می توان به راحتی تغییر داد.

از چه نوع تشکی برای بیمار استفاده کنیم؟ 

انواع زیادی تشک برای تخت بیمارستانی وجود دارد، از جمله تشک های پر از هوا، ژل یا تشک بیمار فوم. برخی از تشک های مخصوص می توانند فشار را بر روی نواحی خاصی از بدن کاهش دهند و به جلوگیری از زخم فشاری ویا همان زخم بستر کمک کنند. تشک ضدزخم بستر معمولا دارای  روکش ضد آب است . ممکن است به متعلقات تخت نیاز داشته باشید. در صورت نیاز، می توانید تجهیزات تخت اضافی را اجاره کنید.

تخت بیمارستان در خانه باید کجا قرار گیرد؟

یک تخت بیمارستان را در جایی قرار دهید که در هر موقعیتی جای کافی برای آن وجود داشته باشد . تخت را در جایی قرار دهید که در طرفین تخت برای قدم زدن در اطراف تخت وجود داشته باشد. مطمئن باشید اگر در رختخواب هستید و درخواست کمک می کنید، دیگران می توانند صدای شما را بشنوند. ممکن است بخواهید تخت را در نزدیکی حمام قرار دهید و آن را در سطح اصلی قرار دهید تا مجبور نباشید از پله ها بالا بروید. تخت را دور از پنجره ها یا درها قرار دهید که ممکن است هوای سرد وجود داشته باشد. بهترین مکان برای تخت ممکن است اتاق خواب نباشد، اما جایی که فعالیت های خانوادگی همچنان حفظ حریم خصوصی را فراهم می کند.

در مورد ایمنی هنگام استفاده از تخت بیمارستانی چه باید بدانم؟

۱- چرخ های تخت را همیشه قفل نگه دارید. فقط در صورت نیاز به جابجایی تخت، چرخ ها را باز کنید.
۲- یک زنگ و یک تلفن در دسترس تخت قرار دهید. اینها باید در دسترس باشند تا در صورت نیاز فرد بتواند برای کمک تماس بگیرد.
۳- ریل های جانبی را بالا نگه دارید. اگر خطر افتادن فرد از تخت وجود دارد، ریل ها را همیشه بالا نگه دارید.
۴- هرگز هنگام داخل یا اطراف تخت کبریت، شمع و سیگار نکشید. اجازه ندهید دیگران نزدیک تخت شما سیگار بکشند یا کبریت یا شمع روشن کنند.
۵- دستورالعمل های سازنده خاص برای استفاده از تخت را دنبال کنید.
۶- چراغ های شب را در جاهایی که لازم است قرار دهید زیرا ممکن است به جلوگیری از سقوط کمک کنند.
۷- کنترل تخت را در دسترس تخت قرار دهید تا فرد بتواند موقعیت خود را تنظیم کند و استفاده از کنترل پنل را یاد بگیرید و موقعیت های مختلف را تمرین کنید.

۸- برای اطمینان از اینکه تخت به درستی کار می کند، دست تخت و کنترل پنل را آزمایش کنید.  
۹- ترک ها و آسیب به پوشش تمام کنترل های تخت را بررسی کنید. اگر روکش‌ها آسیب ببینند، ممکن است مایعات وارد کنترل‌ها شوند که ممکن است باعث از کار افتادن آن‌ها و آتش‌سوزی شود.
۱۰- برای ایجاد گرد و غبار و پرز، به تمام قسمت های تخت و همچنین کف زیر و اطراف تخت نگاهی حرفه ای داشته باشید. این مناطق باید تمیز نگه داشته شوند.

 

در مورد استفاده از پریزهای برق و سیم کشی برای تخت بیمارستان چه باید بدانم؟

۱- سیم برق تخت را برای آسیب دیدگی بررسی کنید. ممکن است خرد شود، خراشیده شود، بریده شود، بریده شود یا از بین برود. 
۲- اجازه ندهید لباس، ملحفه، پتو، کتاب یا هر چیز دیگری با پریز برق تماس داشته باشد. وقتی تخت به برق وصل است، اجازه ندهید وسایل بین سیم و پریزها گیر کنند. ممکن است باعث آتش سوزی یا آسیب به سیم یا دوشاخه شود.
۳- فرش  یا هر وسیله دیگری را روی سیم برق تختخواب قرار ندهید. فرش و موکت ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد سیم و آتش سوزی می شود. سیم را در مکانی که افراد راه می روند قرار ندهید، زیرا ممکن است باعث افتادن یا آسیب دیدن سیم برق شود.
۴- از سیم رابط یا دوبر برقی که بیش از یک پریز برق دارد استفاده نکنید. هر گونه آسیب به این ها می تواند باعث آتش سوزی شود. اگر باید از سیم کشی یا نوار برق استفاده کنید، ابتدا از یک متخصص آن را بررسی کنید. همچنین تا زمانی که از آن استفاده می کنید باید مرتباً بررسی شود. 

۵-  اگر باید ازسیم های رابط استفاده کنید، آن را در جایی قرار دهید که خطر یا آسیب یا ریختن مایعات وجود نداشته باشد.
۶- سیم برق را از تخت به طور مستقیم به پریز روی دیوار وصل کنید. 
۷- هنگام تنظیم سر، پا، یا هر قسمتی از تخت، مطمئن شوید که تخت می تواند آزادانه حرکت کند.  

مزایای وجود ریل های جانبی بر روی تخت بیمارستان چیست؟

۱-فراهم کردن مکانی برای بستن کنترلرهای تخت در دسترس فرد در رختخواب
۲-فراهم کردن مکانی برای نگه داشتن در هنگام خواب و برخاستن از رختخواب
۳-ممکن است به یک فرد در رختخواب اجازه دهد تا به تغییر موقعیت (چرخش) خود کمک کند

خطرات وجود ریل های جانبی روی تخت بیمارستان چیست؟

۱-آسیب ناشی از سقوط اگر فردی از ریل کناری بالا برود و سقوط کند. ممکن است خطر آسیب دیدن شما بیشتر از افتادن از روی تخت باشد. سقوط ممکن است ناخوشایندتر باشد و باعث آسیب جدی تری شود.
۲-اگر قسمتی از بدن بین نرده های تخت، یا ریل و تشک گیر کند، آسیب می بیند.

نتیجه گیری :

 خرید انواع تخت بیمارستانی از سایت پیشگامان طب اقاقیا با قیمت خرید کارخانه میسر میباشد . با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله چنانچه به انواع تخت‌های بیمارستانی نیاز داشتید، می‌توانید به سایت مراجعه کنید. این سایت در حال حاضر با کاهش چشم‌گیر تجهیزات پزشکی مانند تخت‌های بیمارستانی، فرصت بسیار عالی را در اختیار افراد نیازمند قرار داده است که می‌توانید پس از بررسی انواع تجهیزات پزشکی به ثبت خرید اقدام کنید .
گفتنی است که در سایت پیشگامان طب اقاقیا تخت‌های بیمارستانی متنوعی برای منزل در نظر گرفته شده است که از ویژگی‌های آن کیفیت بسیار عالی‌شان خواهد بود که در کنار قیمت فوق العاده، جای هیچ شک و شبهه‌ای را برای خرید نگذاشته است. حال برای خریدانواع تجهیزات پزشکی, می‌توانید با شماره همراه ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲  تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir