نکات طلایی در خصوص مشخصات کلی تخت CPR

  تخت CPR یا تخت احیا، یکی از مدل موجود تخت های بیمارستانی هست که برای عملیات CPRبسیار مناسب می باشد. در ساخت و تولید این  نوع تخت می بایست استانداردهای لازم لحاظ شود تا سلامت بیمار و نیز کادر درمان حفظ شود.

CPR به اقداماتی گفته می شود که به منظور بازگرداندن علائم حیاتی قلب و مغز انجام می گیرد. در این اقدام سعی می شود تا گردش خون و تنفس به طور مصنوعی تا زمان برگشت جریان خود به طور عادی بیمار برقرار باشد. چه بسا اگر این احیا در دقایق اول صورت نگیرد، فرد دچار مرگ مغزی، ایست قلبی و یا صدمات جبران ناپذیر می گردد.

مکانسیم تخت CPRبدین گونه است که  تمامی حرکات آن ها توسط اهرم ها ویا موتور الکتریکی انجام میپذیرد . در این تخت ها امکان اتصال  هر گونه تجهیزات جانبی بر روی بدنه تخت وجود داشته و شرایط را برای انجام عملیات CPR آسان تر مینماید . 

از نکات مهم که باید توجه کرد این است که به دلیل اینکه این تجهیزات دارای جریان الکتریکی می باشند ، باید کفه های تخت به گونه ای باشد که در برابر جریان الکتریسیته نارسانا باشد. ضمن این که در تخت های احیا از نوار PVC برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل چوب  نیز استفاده می گردد .

 از سویی  استقامت کفه تخت ها مد نظر می باشد. در عملیات  CPR فشار زیادی به تخت وارد شده و در صورتی که جنس کفه های تخت مناسب نباشد در زمان کوتاهی می شکند.

ابعاد تخت CPR دارای اندازه طول ۱۹۷ و عرض ۸۹ سانت بوده وامکان ۳ شکن را دارا می باشد .نیز این تخت ها دارای قابلیت تنظیم ارتفاع بوده وماکزیمم ارتفاع آن ها ۹۱ سانت و مینیمم ۸۵ سانت می باشند.

تشک های این نوع تخت ها دارای قطر ۳ سانت بوده و قابلیت شستشو و ضدعفونی دارند.

تخت های احیا دارای ۴ چرخ ۱۵۰ سانت , ترمز دار و به منظور حمل و نقل آسان می باشند.  این تخت ها  دارای محلی برای پایه سرم و نیز محل نصب کپسول اکسیژن را دارا میباشند.

مشخصات کلی تخت  CPR:
۱- دارای تبدیل به حالت سه شکن

۲- جنس کفه   از چوب ام دی اف  یا فیبر استخوانی

۳- قابلیت تنظیم زاویه زیر پا و ارتفاع

۴- دارای  چرخ های  ترمزدار

۵-  پوشش رنگ الکترواستاتیک

۶- محلی برای نصب  پایه سرم

۷- محل قرارگیری کپسول اکسیژن در زیرتخت CPR

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir